Sprzedaż to technika, a nie łut szczęścia

Według badań socjologów jeden niezadowolony klient przekazuje informacje o swoim niezadowoleniu średnio jedenastu innym osobom. Przeciętnie te jedenaście osób przekazuje opinię 6 swoim znajomym. Daje to bilans około jednego niezadowolonego klienta oraz sześćdziesięciu sześciu osób, które o tym wiedzą. Potencjalnie zmniejsza to grono klientów Twojej firmy o te osoby.

szkolenia ze sprzedażyA teraz psotawmy się w sytuacji osoby obsługującej klienta. Gdy by znała się na technikach obsługi klienta mogła by przekuć silne niezadowolenie klienta w umiarkowane zadowolenie, za pomocą paru technik oraz zaproponowania atrakcyjnych rozwiązań. Wyszkoleni sprzedawcy dużo sprawniej i pewniej kierują zainteresowanie klienta na atrakcyjne dla niego tory. Dlatego jest to tak istotna kwestia. Warto polepszać standardy obsługi klienta przez edukację pracowników. To oni są bezpośrednią wizytówką Twojej firmy. Dzięki nim klient może stać się lojalnym, regularnym odwiedzającym lub zostać hejterem, który będzie rozsiewał negatywne opinie o Twojej firmie. Wiele zależy od wyszkolenia pracownika oraz od umiejętności wygaszania konfliktów.

Szkolenia ze sprzedaży mają na celu edukację Twoich pracowników z psychologii sprzedaży, zachowania wobec trudnego klientaoraz formuowania wypowiedzi oraz słuchania klienta. Jest to istotna wiedza podnosząca pewność siebie oraz pozwalające na większa swobodę w trakcie działana. Dobra opinia klienta tworzy spozytywną otoczkę wokół Twojego biznesu oraz stwarza realną baze klientów, którzy z chęcią będą odwiedzać Twój sklep.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s